דלג לתוכן
מעורבות חברתית במגדל
מעורבות חברתית במגדל

פעילות מגדל לקידום רווחתם הנפשית, הגופנית והכלכלית של אנשים בני 60+

רווחתם ואיכות חייהם של אנשים אחרי גיל הפרישה, קשורות קשר ישיר למומחיות של מגדל ביטוח בתחום החיסכון הפנסיוני.

בנוסף לתכניות החיסכון לגיל הפנסיה, מגדל ביטוח מפעילה את המרכז לניהול פרישה ואת חברת הבת, קלאב 50, הממוקדת בגיל השלישי. ההשקעה החברתית בקידום רווחתם של אנשים בני 60+ נעשית על בסיס שיתוף פעולה עם ארגונים חברתיים קטנים וגדולים, מקומיים וארציים, המתמחים בנושא זה. אנו שואפים לתרום מהידע המקצועי שהצטבר בחברה בנושא זה, ובמקביל, ללמוד להכיר מקרוב צרכים חדשים ולמצוא פתרונות הקשורים לבני הגיל השלישי והרביעי.

מיקוד ההשקעה בשלושה תחומים

לאחר בחינת הצרכים המרכזיים של אנשים בגיל השלישי ובגיל הרביעי, זיהינו שלושה מרכיבים של הרווחה האישית. בחרנו לארגן את ההשקעה החברתית שלנו לפי שלושה אשכולות אלה:

  • רווחה נפשית: חברותא, חיוניות ומעורבות, פנאי.
  • רווחה גופנית: בריאות, תזונה, פעילות גופנית.
  • רווחה גופנית: בריאות, תזונה, פעילות גופנית.
  • רווחה כלכלית: ניהול תקציב, מיצוי זכויות, עבודה-פרנסה.

כאן תוכלו לקרוא פירוט אודות הפרויקטים החברתיים שמגדל משקיעה ומעורבת בהן, במסגרת שלושת האשכולות.

תכנית תרומת אימפקט לקידום תעסוקת בני 60+

שנת 2016 יצאה מגדל בתכנית חדשה וייחודית, הקשורה לאשכול 'רווחה כלכלית', ומטרתה קידום שילובם של מבוגרים בשוק העבודה. במקום תרומה לפרויקטים העוסקים בהשמת מבוגרים, תורמת מגדל לארגונים חברתיים עבור כל השמה איכותית שבוצעה בפועל, ושעומדת במספר קריטריונים מקצועיים. בין הקריטריונים: היקף המשרה, משך זמן העבודה של העובד/ת במשרה, גובה השכר ועוד.

למידע נוסף בנושא תכנית לקידום תעסוקת מבוגרים >

לקריטריונים לקבלת תרומת-אימפקט >

שכונה איתנה: פעילות למען המבוגרים בחיפה ובירושלים

בחיפה ובירושלים, ערים בהן קיימים משרדים של מגדל (בנוסף למטה המרכזי בפתח תקווה), פועל מיזם 'שכונה איתנה', שמפתח ומנגיש שירותים ופעילויות לרווחת המבוגרים בשכונה מוגדרת בכל עיר: גילה בירושלים, ונווה שאנן בחיפה. הפעילות נעשית בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות ועם עמותות וארגונים מקומיים.

פורום ארגונים חברתיים לקידום רווחת המבוגרים

בשנת 2016 הקמנו את 'פורום ארגוני גיל שלישי וגיל רביעי', בו חברים נציגי הארגונים עמם יש לה שיתוף פעולה. הפורום נפגש אחת לחצי שנה למטרת זיהוי הזדמנויות לשיתופי פעולה, ולמטרת למידת ידע ומיומנויות היכולות לתמוך בעבודת הארגונים.

במרץ 2016 התקיים מפגש שעסק בהיכרות ובזיהוי נושאים לשיתופי פעולה. בנובמבר 2016 התקיים מפגש שעסק בהקניית כלים מעולם השיווק, לעבודה אפקטיבית מול מחזיקי העניין השונים של הארגון, ולקידום האג'נדה החברתית.