דלג לתוכן
ביטוח רכב

טיפים לנהיגה בטוחה בלילה

נהגים רבים מעידים לא פעם שהם מעדיפים לנהוג בלילה יותר מאשר בשעות יום, בעיקר בגלל שהאווירה שקטה יותר, הכבישים פנויים יותר, ובכלל - אין לחץ להגיע לעבודה, אלא רק רצון לחזור הביתה בשלום ולהתרווח על הספה אחרי יום עמוס בחוץ.
יחד עם זאת, נהיגת לילה, טומנת בחובה לא מעט סיכונים ייחודיים, שפחות מאפיינים את נהיגה בשעות האור, וחשוב להכיר אותם ולהתמודד איתם כראוי.
תופעות ליליות כמו עייפות מצטברת, שדה ראייה מוגבל, טווח ראייה קטן יותר או סנוור - מאתגרות מאוד נהגים בשעות החשיכה, ולכן חשוב שבלילה, הנהיגה תהיה מתונה וזהירה יותר, תוך הקפדה רבה על שמירת מרחק, בלימה מחושבת, פניות מתונות, ומהירות איטית יותר.

תאורה: אחד הגורמים הקריטיים לנהיגה בטוחה בשעות הלילה היא הנראות שלכם בכביש והאופן בו אתם רואים את הדרך. על אלו אחראית מערכת התאורה ברכב המאפשרת לכם לראות ולהיראות היטב, ולכן, חשוב מאוד לוודא שהפנסים ברכב פועלים כראוי, מכוונים באופן מדויק ונקיים מאבק או מבוץ. אלמנט משמעותי נוסף שחשוב להקפיד לגביו הוא מניעת סנוור, ולכן, מייד עם השקיעה מומלץ להפעיל את אורות המעבר ברכב. באורות הדרך הגבוהים ניתן להשתמש בצורה מדודה ולזמן קצר, וכן רצוי להימנע ככל האפשר משימוש באורות ערפל היוצרים אור חזק ומסנוור.

ערנות: לעייפות יש השפעה מכרעת על איכות הנהיגה בכל שעות היום, וביתר שאת בלילה, אז רמת הריכוז שלנו פוחתת וזמן התגובה איטי יותר. כדי לשמור על ערנות מירבית במהלך הנסיעה, מומלץ לא להפעיל מזגן על חימום גבוה מדי, דבר שגורם לתחושת נמנום מסוכנת. בכל מזג אוויר מומלץ גם לפתוח מעט את החלון ולאפשר לאוויר טרי לחדור פנימה. ניתן גם לשמוע מוזיקה קצבית שתשמור על ערנות, לאכול משהו קל או אפילו ללעוס מסטיק. אם העייפות גוברת - זה סימן שהגיע הזמן לעצור רגע בצד הדרך, לשתות קפה או משהו קר, לנוח כמה דקות ולהמשיך בנסיעה בטוחה.

מרחק: אי שמירת מרחק היא אחד הגורמים העיקריים לתאונות דרכים, ובלילה חובה הסכנה גבוהה עוד יותר, מפני ששדה הראייה מוגבל יותר. בשל כך, מומלץ לא רק להקפיד על שמירת המרחק בלילה, אלא אף להגדילו בכמה מטרים, ובכך ליצור טווח ביטחון רחב יותר ביניכם לבין הרכב שלפניכם.

ראייה: מאחר שבלילה הכל סביב חשוך ושדה הראייה מוגבל יותר - חשוב מאוד לזכור שנהג המרכיב משקפיים מחוייב לחבוש אותם עפ"י חוק בזמן נהיגה, ולוודא שהם נקיים מכתמים שעלולים לשבש את איכות וחדות הראייה.

אלכוהול: שוב ושוב נזכיר את כלל הברזל - "אם שותים - לא נוהגים", והדבר נכון במיוחד בלילה, אז נהגים רבים חוזרים מבילוי רווי אלכוהול וחומרים מסוכנים נוספים. כידוע, נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים מסכנת לא רק אתכם, אלא גם את הנוסעים שאיתכם ברכב, ואת הולכי הרגל שבסביבה. מכיוון שאלכוהול מצמצם את שדה הראייה של הנהג, פוגם בכושר השיפוט שלו, וגורם לטשטוש ולנמנום - הסכנות הרגילות בנסיעה בלילה הופכות מסוכנות עוד יותר, ולכן חלה חובה שלא לנהוג במצב בו שתיתם אלכוהול לפני הנסיעה.

ביטוח: ללא קשר לנהיגה בשעות היום או בלילה - ביטוח רכב בתוקף הוא המפתח שלכם ליהנות מראש שקט בדרכים ולדעת שאתם מכוסים על כל צרה שלא תבוא במסגרת פוליסת ביטוח החובה, ביטוח צד ג' והביטוח המקיף לרכב.


המידע האמור הוא מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות עפ"י תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות.
התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד ובכל מקרה של סתירה בין עלון זה לבינם, יגברו תנאי הפוליסה. לחברה הזכות לעדכן את
התעריפים המופיעים בעלון לפי שיקול דעתה הבלעדי, בכל עת. האמור בעלון זה אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

אני רוצה להצטרף

ביטוח רכב
נדרש למלא את כל שדות הטופס
אני רוצה להצטרף