דלג לתוכן
ביטוח רכב

האם רכבים יפניים באמת אמינים יותר מאירופאיים או אמריקאים?

אחת ההתלבטויות המרכזיות שעומדות בפני נהגים לקראת רכישת רכב - חדש או משומש - היא מאיזו ארץ ייצור מגיע הרכב הרצוי, עובדה שמעידה לא אחת על רמת האמינות והבטיחות שלו. ככלל, כשמדברים על אמינות רכב, או על רכב אמין, הפרמטרים העיקריים שבוחנים הם מספר התקלות מהן הרכב סובל במהלך השנה, מהי התדירות שלהן ובעיקר - מה רמת החומרה שלהן. כל אלו מעידים לא פעם על רמת הבטיחות של הרכב, ועל יכולתו לגרום לנו לנהוג בראש שקט וללא חששות מיותרים.

אמריקאיים: הרכבים האמריקאים נחשבו במשך שנים לנוחים, מאסיביים ומפוארים, עם חלל מרווח מאוד ושפע אביזרים מעוצבים ומתקדמים. יחד עם זאת, ערכן של המכוניות האמריקאיות ירדה עם השנים, בעיקר כי סבלו מבעיות מנוע שונות עם הגיעם לקילומטראז' גבוה, ויוצרו בטכנולוגיות מיושנות לעומת ההתפתחות המואצת של כלים מתקדמים יותר, דבר שגורם לא אחת לירידת השווי שלהן ולעלויות אחזקה גבוהות יותר.

יפניים: הרכבים היפנים אהובים מאוד בישראל כבר עשרות שנים, ולא בכדי. שוק הרכב היפני נחשב למצליח ולפופולארי ביותר בכל רחבי העולם, בעיקר כי הוא מייצר רכבים המצטיינים באמינות גבוהה מאוד. בנוסף, לרכבים היפניים המשומשים יש ביקוש גבוה למדי והם נחשבים אסתטיים, בעלי מנוע חסכוני, פונקציונאליים מאוד ונותנים תמורה טובה למחיר. גם הטכנולוגיות היפניות המתקדמות, לרבות אלו ההיברידיות ומערכות הבטיחות החדשניות, תורמות מאוד לתחושת האמינות שלהם, מה ששומר על ערכן בשוק לאורך שנים. בנוסף, הרכבים היפנים מציעים בעלי תוחלת חיים גבוהה יותר, ויש להם היצע רחב של חלקי חילוף זולים יחסית וזמינים מאוד. הם נחשבים לחזקים ובטוחים, רואים הרבה פחות מוסך מרכבים אחרים, וגם כשהם מגיעים לטיפולים שוטפים - התיקונים לרוב קלים וזולים יותר.

אירופאיים: רכבים אלו נחשבו עד לפני כמה עשורים לנוחים ולאמינים מאוד, כשבעיקר דגמים צרפתיים סיפקו חווית נהיגה עירונית איכותית ובטוחה. יחד עם זאת, בעשור האחרון הביקוש לרכבים אירופאיים פחת, ומוסכניקים רבים העידו שהם סבלו לא פעם מבעיות במערכת החשמל. בנוסף, גם מחירם הגבוה ושוק יד שניה מצומצם, כנראה פחות מושך את הקהל הישראלי כבעבר.

מהסקירה הקצרה שלעיל בהחלט עולה שהמכוניות היפניות נחשבות אמינות יותר מחברותיהן האמריקאיות והאירופאיות, בעיקר בשל ההיצע הגדול, שמירת הערך שלהן, חלקי החילוף הזמינים והזולים ומחיר אטרקטיבי יחסית. א-בל, למרות כל זאת, חשוב לזכור שלפני רכישת רכב, הפרמטר של ארץ ייצורו אינו הדבר החשוב באמת. חשוב לקרוא על הדגם הרצוי לכם, לבחון אותו ולנהוג בו, ולקחת אותו לבדיקה מקצועית במוסך מורשה אם מדובר ברכב משומש, ולברר על רמת הבטיחות שלו, היסטוריית התאונות והתקלות שלו, ועוד. ברגע שרכשתם רכב, אל תשכחו גם לעשות ביטוח רכב, שהרי לא משנה אם תנהגו ברכב יפני, אירופאי או אמריקאי, תמיד תרצו לדעת שיש לכם כיסוי ביטוחי מלא מפני כל תאונה או נזק שייגרמו לכם או לרכב.


המידע האמור הוא מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות עפ"י תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות.
התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד ובכל מקרה של סתירה בין עלון זה לבינם, יגברו תנאי הפוליסה. לחברה הזכות לעדכן את
התעריפים המופיעים בעלון לפי שיקול דעתה הבלעדי, בכל עת. האמור בעלון זה אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

אני רוצה להצטרף

ביטוח רכב
נדרש למלא את כל שדות הטופס
אני רוצה להצטרף