דלג לתוכן
ביטוח רכב

מדוע רכבים חדשים בטוחים יותר מישנים?

אחת הסוגיות המרכזיות שמעסיקות נהגים רבים לפני רכישת רכב היא האם לרכוש רכב חדש או משומש. כמובן, שלהחלטה יש לא מעט השלכות והיא נגזרת מהציפיות שלכם מהרכב, מהתקציב, וכמובן - מרמת הבטיחות שהוא יספק לכם.
בכתבה זו סרקנו לכם את כל היתרונות והחסרונות ברכישת רכב חדש אל מול רכב ישן, שכדאי לקחת בחשבון לפני קבלת ההחלטה הסופית, ולזכור תמיד שאסור לוותר אף פעם על רמת הבטיחות הטובה ביותר שהרכב יכול לספק.

רכב חדש: מערכות בטיחות חדשניות ומתקדמות למניעת תאונות
רכב חדש, באופן גורף, יוצא מהמפעל ברמת בטיחות הגבוהה ביותר שיש ועובר בהצלחה כל מבחן ריסוק. בנוסף, בעידן הטכנולוגי של היום, רכבים חדשים מצויידים במערכות בטיחות למניעת תאונות החדשניות והמתקדמות ביותר. כך למשל, כיום, במרבית כלי הרכב שיוצרו בשנים האחרונות מותקנות מערכות בטיחות שמטרתן למנוע תאונות או למזער ככל האפשר נזק שעלולים להיגרם כתוצאה מתאונה. כיום ניתן למצוא שני סוגים עיקריים של מערכות בטיחות, כאשר במכוניות החדשות ניתן למצוא מערכות אקטיביות וחדשניות, בעוד בדגמים ישנים יהיו ברכב רק מערכות פאסיביות:

  • מערכות בטיחות פאסיביות: מערכות אלו כוללות חגורות בטיחות, כריות אוויר, חיישנים שונים ועוד, ומטרתן למזער נזקים שעלולים להיגרם כתוצאה מתאונת דרכים.
  • מערכות בטיחות אקטיביות: מערכות בטיחות מתקדמות, בהן ניתן למצוא מגוון כלים דיגיטליים המסייעים להפחית משמעותית את הסיכוי להיקלע לתאונה. מערכות אלו מצטיינות בחדשנות רבה, ולמעשה מנווטות את הרכב בצורה כזו שלא ייקלע למצב של התנגשות או תאונה. מערכות אלו כוללות מערכת בלימה אוטונומית במצבי חירום, מערכת התראה על סטייה מנתיב, מערכת זיהוי תמרורים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

רכב ישן: הטבות שוות על התקנת מערכות בטיחות מתקדמות
ככלל, רכב ישן פחות בטיחותי מרכב חדש, שהרי הוא נוסע על הכבישים כבר כמה שנים, חלקיו השונים מתכלים ומתבלים, האביזרים נשחקים, וחלק מהמערכות תקולות. לפני הרכישה של רכב יד 2 מומלץ לקחת אותו לבדיקה במכון מוסמך, שיאשר את תקינותו ואת רמת בטיחותו ההכרחית. בנוסף, חשוב לדעת שעל פי נוהל של משרד התחבורה שנכנס לתוקף ב-2017, בעלי רכב פרטי שיוצר בשנים 2000-2017 ושאינו מצויד במערכת התרעה מפני התנגשות או סטייה מנתיב, יוכלו להתקין אותה ברכב ולזכות להנחה של 1,500 שקל באגרת הרישוי - כשסכומי ההחזר יתפרשו על 3 שנים - 700 ₪ בשנה הראשונה והשנייה ו-100 שקל בשנה השלישית. מדובר במערכות בטיחות פאסיביות המתריעות בפני הנהג ע"י חיווי קולי מפני סכנות בכביש.
ההטבה של משרד התחבורה ניתנת לרכבים שיעמדו בקריטריונים הבאים: רכב משומש בבעלות פרטית שמשקלו עד 3.5 טון, רכב בו לא הייתה מותקנת בעבר מערכת בטיחות, רכב ששנת הייצור שלו היא החל מ-2000, רכב שנרשם בישראל לפני ה-1 במאי 2017.
וכמובן, לא משנה אם תבחרו לרכוש בסוף התהליך רכב חדש או ישן - אל תשכחו לעשות עבורו ביטוח רכב, שיספק לכם כיסוי ביטוחי מלא מפני כל תאונה או נזק שייגרמו לכם או לרכב.


המידע האמור הוא מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות עפ"י תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות.
התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד ובכל מקרה של סתירה בין עלון זה לבינם, יגברו תנאי הפוליסה. לחברה הזכות לעדכן את
התעריפים המופיעים בעלון לפי שיקול דעתה הבלעדי, בכל עת. האמור בעלון זה אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

אני רוצה להצטרף

ביטוח רכב
נדרש למלא את כל שדות הטופס
אני רוצה להצטרף