דלג לתוכן
ביטוח רכב

טיפים מעשיים למלווה של נהג חדש על הכביש

הם כבר אולי עברו בהצלחה מבחן בגרות אחד או שניים, נשארים לא פעם בבית לשמור על אחיהם הקטנים, ובכלל - גדלים להיות אנשים אחראים ובוגרים. אחד הרגעים המכוננים מהפיכתם של הילדים שלנו לנערים בעלי אחריות וערכים טובים הוא ללא ספק קבלת רישיון הנהיגה שלהם. הם למדו כמה עשרות שיעורים, עברו בהצלחה את התיאוריה והטסט, ומצפים בכיליון עיניים לקחת לכם כבר את האוטו ולצאת לבילוי במקום מרוחק.
אז, זהו, שזה לא יקרה כל כך מהר, בטח לא בלעדיכם, מפני שעל פי החוק עם קבלת הרישיון - נהג חדש חייב לנהוג עם נהג מלווה למשך 3 חודשים לאורך כל שעות היום והלילה, ולאחריהם 3 חודשים נוספים בליווי בשעות הלילה בלבד. במהלך הזמן הזה תהיה לכם את הזכות (והחובה) לתרגל עם הילד כללי נהיגה נכונים, להכווין אותם בדרכים השונות, ללמד אותם על כללי הזהירות וחוקי התנועה החשובים ולהכיר לו מקרוב את חלקי הרכב השונים.
ככלל, כל נהג מגיל 24 שיש לו רישיון נהיגה לפחות 5 שנים, או נהג מגיל 30 בעל רישיון של 3 שנים ומעל - רשאי לשמש כנהג מלווה לנהג חדש. כמו כן, כחלק מתכנית הליווי, נהג חדש צריך להשלים 50 שעות נהיגה עם מלווה, מתוכן 20 שעות בדרך עירונית, 15 שעות בדרך שאינה עירונית ו-15 שעות נהיגה לילית. אז, בתור אלו שאולי ישמשו בזמן הקרוב כנהגים מלווים - קבלו כמה טיפים מעשיים וחשובים לנסיעות הראשונות שלהם על הכבישים:

התחילו בהדרגה: תקופת הנהיגה הראשונה של נהג חדש מאופיינת בהתרגשות רבה, ולמרות הרצון שלו לשעוט קדימה ולכבוש את הכבישים - כדאי, כמו תמיד להתחיל ב...בהתחלה. לכן, כדאי שהנסיעות הראשונות יהיו הדרגתיות - יתחילו ברמת קושי קלה ויעלו אט אט בכל כמה ימים. כך, התחילו בנסיעות תרגול כשהכביש פנוי ולא פקוק, ולאחר מכן עברו לשעות עמוסות יותר.

התנסו בדרכים שונות: מעבר לנסיעות הרגילות בשכונה והסביבה הקרובה, מומלץ שאחת לכמה ימים תצאו עם הנהג החדש שלכם לנסיעות ארוכות יותר, כך הוא יחווה מגוון מצבים, ותנאי דרך שונים, פקקים, עומסי תנועה, דרך עירונית ודרך בין עירונית וכו'. כמו כן, מומלץ לשלב נסיעות לאורך כל שעות היום - בבוקר המוקדמות, בצהריים העמוסים לעיתים, ובשעות הערב המאוחרות, כך שהנהג יבחין בהבדלים השונים בין נהיגת יום לנהיגה לילית.

סעו בנחת: במהלך הנהיגה, במיוחד בנסיעות הראשונות, מומלץ לשמור על אווירה שקרטה ורגועה באוטו, ותרו על מוזיקה רועשת, הימנעו משיחות מיותרות ביניכם, והשתדלו לא לענות לשיחות בנייד. בנוסף, השתדלו להעיר לנהג החדש רק כאשר אין ברירה אחרת, דבר שיחזק את הביטחון שלו בנהיגה. בנוסף, חשוב שגם אתם תגיעו ל"משימה" כשאתם במצב רגוע ונינוח - לא רעבים מדי, לא עייפים מדי - כך שתוכלו להעניק את כל תשומת הלב והסבלנות לנסיעה עצמה.

הכירו להם את הרכב: היכרות עם הרכב חשובה מאוד עבור נהג חדש, ובעיקר חשוב לחשוף אותו לחלקים המרכזיים בתפעול הרכב, ובעיקר איפה נמצאים הגלגל רזרבי, משולש האזהרה והאפוד הזוהר. כדאי גם שתתרגלו איתם פתיחה של מכסה מנוע, בדיקה של שמן ומים ואפילו לכו איתם לתחנת דלק ומלאו ביחד דלק. הראו להם איך לכוון את המראות, הכירו להם נוריות חשובות ברכב, הדריכו איך מדליקים את המזגן ואת הרדיו, והראו להם היכן נמצאים מסמכי הרכב החיוניים - רישיונות, ביטוח חובה, וכו'.

שימו לב שנהג חדש מתחת לגיל 21 לא מורשה להסיע יותר משני נוסעים אלא אם יושב לצדו נהג מלווה. נהג חדש מחוייב לתלות על השמשה האחורית שילוט של "נהג חדש", המיידע נהגים אחרים והולכי רגל כי לפניהם נהג חסר ניסיון.


המידע האמור הוא מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות עפ"י תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות.
התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד ובכל מקרה של סתירה בין עלון זה לבינם, יגברו תנאי הפוליסה. לחברה הזכות לעדכן את
התעריפים המופיעים בעלון לפי שיקול דעתה הבלעדי, בכל עת. האמור בעלון זה אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

אני רוצה להצטרף

ביטוח רכב
נדרש למלא את כל שדות הטופס
אני רוצה להצטרף