דלג לתוכן
ביטוח בריאות

מדוע הליכה היא הספורט החשוב מכולם

מגיל שנה לערך, עת עברנו מזחילה לעמידה, וכמעט בכל יום מאז בחיינו הצעירים והבוגרים - אנחנו הולכים! ממש כמו אכילה או נשימה - הליכה היא פעולה גופנית אוטומטית, חיונית והכרחית להתנהלות החיים היום יומיים שלנו, המאפשרת לנו לנוע במרחב בכל רגע נתון.
עד כאן העובדות המוכרות והמובנות מאליהן. אך האם ידעתם שהליכה היא גם הספורט החשוב מכולם? ולא רק, אלא שהוא הקל, הזמין, והפשוט ביותר ליישום בכל גיל ורמת יכולת?
הדבר נכון במיוחד בעולם העבודה המודרני, המצריך מרובנו ישיבה ממושכת מול מחשב, ושעות מרובות בהן הגוף אינו נמצא בתזוזה כלשהי. יחד עם זאת, מחקרים רבים שנערכו ברחבי העולם מצאו שאנשים בעלי משקל גוף תקין שעושים הליכה קלה וקצרה של 3-5 דקות בכל שלוש שעות - נהנים מהפחתת בסיכוי לפגיעה בעורקי הרגליים שעלולה להיגרם כתוצאה מישיבה ארוכה.
ככלל, להליכה עשרות יתרונות בריאותיים המשפיעים על תקינות מערכות הגוף ומשפרים את המצב הנפשי, הבולטים שבהם הם: שמירה על בריאות הלב והקטנת הסיכון למחלת לב; הפחתה בכאבי מפרקים והסיכון להתפתחות דלקות פרקים; שיפור ניכר במצב הרוח, בעיקר מפני שהליכה מתרחשת באוויר הפתוח, ויוצרת איזון מבורך בין גוף לנפש, משפרת את ההרגשה הנפשית ומנתקת אותנו לשעה קלה מחיי השגרה הלוחצים.
פרט ליתרונות אלו הליכה יומיומית מסייעת בהפחתת משקל ובשריפת קלוריות, כמובן - יחד עם תזונה מאוזנת ובריאה; מפחיתה לחץ דם גבוה; עוזרת באיזון סכרת ובשמירה על מדדי הסוכר בדם; משפרת את היציבה הגופנית; מחזקת את העצמות, מסייעת במניעת שבר במקרה של נפילה ומחזקת שרירים; מפחיתה סטרס ולחצים, משפרת את הזיכרון ואת יכולת החשיבה; מחזקת את המערכת החיסונית; משפרת את תפקוד מערכת העיכול והריאות ומייצרת יותר חמצן בגוף; גורמת למראה עור בריא וקורן, מספקת ויטמין D כתוצאה מחשיפה ממושכת לשמש; וכמובן - מגבירה את האנרגיה בגוף ואת תחושת החיוניות הכללית.

צעדים ראשונים: איך מתחילים ללכת?
לאדם בריא בעל משקל גוף תקין כמות הצעדים המומלצת בכל יום מומלץ עומדת על כ-10,000 צעדים, כשהקצב המומלץ הוא 100 צעדים לדקה. אם אתם עושים את צעדיכם הראשונים בהליכה ספורטיבית - התחילו בהדרגה ושאפו להליכה נינוחה של כ-5 ק"מ בימים הראשונים. מכאן עלו בכל פעם בעוד כמה מטרים, עד שתגיעו ליכולת ללכת 6 ק"מ רצופים ללא מאמץ. ככלל, ההמלצה היא לצעוד מדי יום כ-7,500-10,000 צעדים, ולשלב גם הליכה מהירה יותר, שקלה יותר למפרקים מאשר ריצה. כדי להשיג אפקט משמעותי יותר של ההליכה מומלץ להקפיד על הליכות כ-6 פעמים בשבוע למשך 20-40 דקות, או יותר.

כדי לצעוד בצורה בריאה ונוחה יותר, חשוב קודם כל להצטייד בנעלי הליכה טובות המתאימות לצורת כף הרגל. כמו כן, תתפלאו לדעת שצעדים קטנים עדיפים על גדולים, ולאחר הצעד יש לנחות קודם כל העקב, ורק לאחר מכן להניח את כל כף הרגל על הרצפה. במהלך ההליכה חשוב להקפיד על ראש זקוף שישמור על יציבת גוף נכונה, כשבהליכה מהירה מומלץ גם להשתמש באגרופי הידיים, לכופף את המרפקים ב-90 מעלות, לאגרף את כפות הידיים ולהניף את הידיים לעבר החזה, בדומה לפעולה האוטומטית שאנו עושים בריצה. כל התנועתיות הזו תגרום לכם לתנופה רבה יותר ולהליכה מהירה יותר, דבר שיסייע בשריפה קלוריות מיטבית, חיזוק פלג הגוף העליון ותחושת שחרור כוללת שתשרור על הגוף כולו.
לחוויית הליכה טובה עוד יותר - אל תשכחו לקחת אוזניות עם מוזיקה קצבית ואהובה, חבר או בן זוג שילכו יחד איתכם וינעימו את זמנכם, ואפילו לפנק את עצמכם בקפה טוב בסוף המסלול לאחר שעה (או יותר) של הליכה מאומצת. 

המידע האמור הוא מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות עפ"י תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות. התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד ובכל מקרה של סתירה בין כתבה זו לבינם, יגברו תנאי הפוליסה. לחברה הזכות לעדכן את התעריפים המופיעים בכתבה לפי שיקול דעתה הבלעדי, בכל עת. האמור בכתבה זו אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם. 

אני רוצה להצטרף

ביטוחי בריאות
נדרש למלא את כל שדות הטופס
  • יש לך כבר ביטוח בריאות פרטי?
אני רוצה להצטרף