דלג לתוכן
קרנות השתלמות

קרן השתלמות - מדוע לא כדאי לכם לוותר עליה?

אם אתם מחפשים אפיק השקעה פנסיוני לטווח קצר-בינוני ,שקיים בו פטור ממס, בין אם אתם שכירים או עצמאיים, אין ספק שקרן השתלמות היא אפיק ההשקעה הייחודי שעונה על כך. הטבות מס הן בשלב ההפקדה והן בשלב המשיכה, וכן פטור ממס על רווחי הון (מוגבל בתקרה). מי שכבר עמית בקרן השתלמות, לרוב לא מחפש אחר אפיק השקעה אחר מסוג דומה, בעיקר בגלל שמדובר במוצר חיסכון פנסיוני לטווח של 3-6 שנים, המציע גמישות ונזילות, מגוון מסלולי השקעה המותאמים המאפשרים לעמית להרכיב תיק השקעות המותאם לצרכי ההשקעה שלו. קרן ההשתלמות מאפשרת נטילת הלוואה על חשבון הכספים שנצברו בקרן.
ככלל, קרן השתלמות מתאימה מאוד כאפיק השקעה לשכירים ועצמאים כאחד, כאשר עבור שכיר קיימת הפקדה מקבילה של המעסיק. עמית עצמאי מפקיד את הכספים בעצמו כנגד הכנסה מעסק או משלח יד, בכל סכום שיבחר.
הכספים הנצברים בקרן ההשתלמות ניתנים למשיכה אחרי 6 שנים ממועד ההפקדה הראשונה, ויכולים לשמש לכל מטרה. ניתן למשוך את הכספים כבר לאחר 3 שנים לצרכי השתלמות או מי שהגיע לגיל זכאות בהתאם להגדרתו בחוק הפרישה. לאחר 6 שנים ניתן להשאיר את הכספים בקרן ולהמשיך לצבור רווחים תוך שמירה על נזילות הכספים.
עוד יתרון בולט של קרן השתלמות היא האפשרות לקחת הלוואה בתנאים אטרקטיביים כנגד הכספים שנצברו בקרן, ועדיין להמשיך את החיסכון בה ולייצר תשואות נאות. בעל קרן השתלמות נזילה זכאי להלוואה של עד 80% מסכום החיסכון או עד 50% בקרן שאינה נזילה, כשברוב המקרים הריבית נמוכה באופן משמעותי מנותני הלוואות אחרים.


הטבות מס

קרן השתלמות היא תוכנית החיסכון היחידה כיום בישראל המציעה הטבות מס, הן בשלב ההפקדה והן בשלב המשיכה.

  • הטבת מס במועד ההפקדה: חלק הפקדת המעסיק לחשבון עמית שכיר אינו נכלל בהכנסות השכר של העמית לצורך חישוב מס על השכר. עמית עצמאי נהנה מהכרה לצרכי מס על סכום ההפקדה השנתית בקרן ההשתלמות, ובכפוף לתקרה המוגדרת בהוראות הדין.
  • הטבת מס במועד המשיכה: בעת משיכת כספים שנצברו עד לגובה התקרה המוגדרת בהוראות הדין, קיים פטור ממס על הרווחים בגין כספים אלה.
  • דחיית תשלום מס: קרן השתלמות מאפשרת דחייה בתשלום המס עד למועד המשיכה, בגין ריבית שנצברה על סכומים שהופקדו מעבר לתקרה השנתית.


לסיכום, קרן השתלמות מהווה תוכנית חיסכון אטרקטיבית מאוד, המספקת הטבות ייחודיות על פני אפיקי חיסכון אחרים, כשמעל הכל חשוב לבחור בחברת ביטוח שתספק עבורכם את קרן השתלמות המתאימה ביותר לצרכיכם האישיים תוך מקסום היתרונות הרבים הגלומים בה.


האמור לעיל אינו ייעוץ פנסיוני ואין להסתמך על המידע כתחליף ליעוץ פנסיוני.