דלג לתוכן
אודות מגדל
אודות מגדל

חזון ואסטרטגיה - מגדל ביטוח

יעדים ואסטרטגיה עסקית של הקבוצה

הסביבה העסקית והתחרות הגוברת מחייבים את חברות הקבוצה לבחון מעת לעת את אופן התמודדותן והיערכותן לגבי היעדים והאסטרטגיה העסקית שלהן. החל מהרבעון הרביעי לשנת 2022, הקבוצה החלה בהליך לגיבוש ובניה של תכנית אסטרטגית לחברות קבוצת מגדל אחזקות, ולצורך כך התקשרה עם חברת יעוץ בינלאומית מובילה. במהלך החודשים אפריל ומאי 2023 אושרו עקרונות המתווה של התכנית האסטרטגית על ידי הדירקטוריונים של מגדל אחזקות ושל החברה והם הנחו את הנהלת מגדל אחזקות ואת הנהלת החברה, לפי העניין, לגבש את הפרטים ולוחות הזמנים לטובת קידום התכנית ויישומה.

המטרות העיקריות של התכנית האסטרטגית הינן מיקוד במתן ערך ופיתוח הקשר עם הלקוחות (מבוטחים ועמיתים), תוך שיפור מוצרי החברה, התשואות והשירות, השאת ערך לבעלי המניות, המשך השקעה והעצמה של ההון האנושי במטרה להגביר את ערכי המקצועיות, המצוינות והנאמנות של עובדי הקבוצה וכן הרחבת שיתופי הפעולה עם גורמים נוספים, תוך מתן שירות נגיש, יעיל, איכותי ותחרותי. על מנת לתמוך במטרות אלה, התכנית האסטרטגית מתמקדת בשלושה נדבכים מרכזיים: חיזוק פעילות הליבה וחתירה לצמיחה רווחית לאורך זמן; הגברת האפקטיביות והקטנת עלויות תוך התייעלות בהוצאות; וכן מיקוד הפעילות העסקית בלקוחות. תכניות העבודה כוללות שורה של פרויקטים ויוזמות למימוש יעדים אלה.

חיזוק פעילות הליבה וחתירה לצמיחה רווחית - באמצעות ארבעה מנופים מרכזיים:

  • צמיחה והובלה במוצרי הפנסיה, הגמל והפיננסים - צמיחה במוצרי הפנסיה והגמל, וחיזוק משמעותי של הצמיחה במוצרים הפיננסיים, באמצעות שורת צעדים שיחזקו את יכולות המכירה, את שיפור המענה התפעולי, ואת התמחור במוצרים אלה, תוך מיקוד בשיפור התשואה על ההון.
  • השבחת ערוצי ההפצה - ישום אסטרטגית מכירות והפצה הוליסטית הנותנת מענה לכלל ערוצי ההפצה בכלל המוצרים, ויצירת פלטפורמה לצמיחה במוצרים שבמיקוד.
  • טרנספורמציה בביטוח הכללי ומיצובו כמנוע צמיחה - באמצעות שני מהלכים מרכזיים:
    1. דיוק המודל ותהליך החיתום בתחומי ביטוח כללי, שיביא לשיפור משמעותי בהצעת הערך ללקוחות.
    2. טרנספורמציה בניהול תהליך התביעות, שיאפשר תשלום תביעות מהיר, מדויק ואפקטיבי.
  • שימור - הגדלת שיעור שימור הלקוחות במוצרי הפנסיה, החיים והבריאות, באמצעות שורת צעדים, לרבות הצעות ערך ייחודיות ללקוחות ולסוכנים ושיפור תהליכי השימור.
  • הגברת האפקטיביות והקטנת עלויות - באמצעות ארבעה מנופים מרכזיים:
    1. דיגיטציה - שיפור והרחבת תהליכים ומסעות לקוח וסוכן דיגיטלים במטרה לשפר את חויית הלקוח והסוכן, ולהגביר את המענה לצרכיו
    2. אוטומציה והטמעת יכולות טכנולוגיות חדשות - אוטומציה והטמעת כלים מתקדמים (כגון AI) לשיפור אפקטיביות תהליכי תפעול ושירות עתירי תשומות.
    3. סטנדרטיזציה ושיפור תהליכים - ייעול תהליכי עבודה, תוך חתירה למצוינות תפעולית והנחלת תרבות של מצוינות ושיפור מתמיד.
    4. התאמת מודל ההפעלה - התאמת מודל ההפעלה לצרכים המשתנים במטרה ליצור ארגון יעיל ואפקטיבי יותר
  • הלקוח במרכז במציאות המשתנה - באמצעות שני מנופים מרכזיים:
    1. טרנספורמציה בשירות הלקוחות - שיפור השירות באמצעות התאמת המבנה ותהליכי העבודה במוקדי השירות והתפעול לצרכי הלקוחות, וכן מינוף תהליכי האוטומציה והדיגיטציה להגברת יכולת הלקוחות לבצע פעולות באופן עצמאי, פשוט, מהיר ושקוף.
    2. התאמת הצעות הערך והשירות לצרכים של הסוכנים והלקוחות - יצירת הצעות ערך מתאימות ללקוחות ולסוכנים במטרה לשפר משמעותית את מיצובה של מגדל אחזקות בשוק ולהגביר את המכירות.

לצורך מימוש יעדים אלה, מקודמים שורה של פרויקטים ויוזמות, תוך ביצוע מעקב שוטף ורציף לבחינת העמידה באבני הדרך ובמדדי הביצוע שנקבעו לתכנון ולישום היעדים. להערכת החברה, ישום מכלול הצעדים המפורטים לעיל, יביא לשיפור משמעותי בתוצאותיה העסקיות של החברה ושל מגדל אחזקות ויתמוך בהשגת היעדים הפיננסיים עד שנת 2027, כמפורט להלן לעניין נתוני מגדל אחזקות (למעט לעניין יחס כושר הפירעון).
יצוין כי הנכסים המנוהלים המפורטים בתוכנית כוללים נכסים של מגזר השירותים הפיננסיים אשר הסתכמו נכון ליום 31 בדצמבר 2023 בכ-68 מיליארד ש"ח וכן רווח המיוחס למגזר זה שהסתכם בשנת 2023 בכ-53 מיליון ש"ח (לפני מס) המיוחס לרווח החיתומי וכ-35 מיליון ש"ח (לאחר מס) המיוחס לרווח הכולל, אשר צפויים לעלות בתוכנית האסטרטגית בשנת 2027. נתונים אלה מיוחסים למגדל אחזקות בלבד.

לתכנית האסטרטגיה והיעדים>>

יעדים אלה מבוססים על ישום התכנית האסטרטגית ותכניות העבודה הנגזרות ממנה ועל הנחות עיקריות אלה:
עמידה ביעדי התשואות הריאליות שקבעה הקבוצה בתחומי פעילותה השונים, אשר יביאו, בין היתר, ליכולתה של החברה עד לשנת 2027 לשוב ולגבות דמי ניהול משתנים; צמיחה בנכסים המנוהלים, בין היתר, באמצעות שיפור במאזן הניוד של החברה בתחומי החסכון ארוך טווח ועלייה בהיקף המכירות החדשות; שיפור ברווח החיתומי בפעילות הליבה של החברה; ולעניין יחס כושר הפירעון של החברה - הובאו בחשבון גם הגדלת ההון המוכר לכושר פירעון באמצעות גיוס נוסף של הון רובד 2 וישום המודל הסטוכסטי.
יובהר כי יעדים אלה מבוססים על התקינה החשבונאית הנוכחית (4IFRS) וכי עם המעבר לתקן החשבונאי החדש (17IFRS) יבוצעו ההתאמות הנדרשות.