דלג לתוכן

אביזרים מומלצים לרכב לנסיעה עם ילדים

כל מי שיש לו ילדים יודע בוודאי שנסיעה איתם מצריכה התארגנות מראש, היערכות מוקדמת והצטיידות בחפצים חיוניים, שבלעדיהם הנסיעה - במיוחד אם היא צפויה להיות ארוכה - עלולה להיות חוויה מאתגר למדי. רק דמיינו את האווירה באוטו אם באמצע הדרך תופתעו לגלות ששכחתם בבית את המוצץ או הבקבוק, או שהילדים איבדו את זה, מתחילים לריב ולגלות אי שקט ואין לכם ברכב אף משחק או צעצוע שיכול להעסיק אותם בזמן הנסיעה.

מעבר לצורך ליצור לילדים, וגם לכם, חוויית נסיעה נעימה, חשוב מאוד לאפשר לנהג סביבת נהיגה רגועה ובטוחה ככל האפשר, כך שיתמקד בכביש בלבד מבלי הסחות דעת ורעשים מסוכנים.
במאמר זה ריכזנו עבורכם רשימה מקיפה של אביזרים מומלצים לרכב לנסיעה עם ילדים, שתסייע לכם להעביר את הזמן בדרכים באווירה בטוחה, נינוחה ורגועה:

  • מושבי בטיחות: דבר ראשון, והחשוב ביותר, הוא לדאוג לכך שלכל ילד יהיה ברכב כיסא בטיחות תקני, עפ"י משקלו וגילו: סלקל המיועד לתינוק מיום הלידה ועד גיל שנה או עד משקל של כ-12 ק"ג; כיסא בטיחות המיועד מגיל שנה עד ארבע, או עד משקל של כ-18 ק"ג; בוסטר המיועד לילדים במשקל של 18 ק"ג ומעלה, כאשר ניתן להפסיק את השימוש בבוסטר מגיל 8 או כשהילד מגיע לגובה 1.45 מטר.
  • קליפסים למניעת פתיחת חגורת הבטיחות: ליתר ביטחון, ובמיוחד אם אתם נוהגים לבד ללא מבוגר נוסף, מומלץ להצטייד בקליפסים ייעודיים המונעים פתיחת חגורת הבטיחות ע"י הילדים. לילדים יש נטייה לגעת ולהתעסק את החגורה, שלא תמיד נוחה להם, וטעות קטנה יכולה לגרום לסיכון בטיחותי גדול.
  • מראה אחורית: דרך בטוחה לעקוב אחרי הילדים במושב האחורי היא באמצעות מראה אחורית, המאפשרת לצפות בתינוק כשהוא יושב בסלקל כנגד כיוון הנסיעה. ככל שהמראה גדולה ורחבה יותר כך ניתן לראות את גופו של התינוק ולא רק את פניו. כיום קיימות בשוק מגוון מראות בגדלים שונים, חלקן גם משולבות עם מאוורר מתכוונן, צלילים ואפקטים משעשעים המופעלים על ידכם בשלט רחוק.
  • צלונים לחלונות: בימים חמים במיוחד, השמש היוקדת בחוץ מחממת את שמשות החלונות, מחדירה פנימה חום רב, וגם עלולה לגרום לסינוור, בוודאי לעיניים הרגישות של ילדים ותינוקות רכים. בשל כך, מומלץ מאוד בעונת הקיץ להצמיד לחלונות האחוריים ברכב מגיני שמש ייעודיים הכוללים מסנני קרינה UV, ומספקים צל מבורך ותחושה קרירה ונעימה ברכב הסגור.
  • מגבונים: מגבונים כבר הפכו לחלק בלתי נפרד בכל משפחה עם ילדים, והם חיוניים עוד יותר במהלך נסיעה ברכב, במהלכה ניתן להשתמש בהם לניקוי ידיים דביקות, קינוח האף או לניגוב כתמים ולכלוך על בגדים וחלקים אחרים ברכב. רצוי שתמיד תהיה חבילת מגבונים ייעודית לרכב, ובכל פעם שהיא מתרוקנת – החליפו אותה בחדשה
  • בקבוק מים: בחורף או בקיץ, בלי ילדים, ועל אחת כמה וכמה איתם – מים הם חיוניים מאוד בכל נסיעה, אם לשתייה או אם לניקוי קיא או כתמי לכלוך עיקשים. לצרכי שתייה – מומלץ שתציידו כל ילד בבקבוק מתאים עבורו, עם פיה וגודל המותאמים לגיל הילד.
  • משחקים לדרך: אין כמו משחקים לרכב כדי להעסיק ילדים משועממים במהלך נסיעה. כמובן, הקפידו להביא לכל ילד משחק, כך שלא יריבו ביניהם, וכמובן התאימו אותו לגילם. כיום קיימים בשוק מגוון רחב של משחקי דרך ממוגנטים, ומשחקים שונים שאינם מתפרקים או מכילים חלקים קטנים, חלקם אף נתלים על קשת הסלקל או משענת המושב הקדמי, כמו למשל טאבלט שיכול להקרין להם סרט שיעסיק אותם לשעה קלה או הגה צעצוע קטן שגם הם ירגישו שהם נוהגים את הרכב, בדיוק כמוכם.
  • חטיף לדרך: חטיף הוא דבר מנחם, ובואו נודה, גם אותנו, המבוגרים. אם אתם יוצאים לנסיעה ארוכה – הצטיידו בחטיף שכל ילד אוהב ותנו להם ב"רגעי משבר" במהלך הנסיעה. זכרו, חטיפי שוקולד אינם מומלצים, בטח לא בחודשי הקיץ, אז הם נמסים במהירות ומלכלכים את ידי הילדים. אבל בשביל זה בדיוק הצטיידתם במגבונים...
  • עשו הפסקה: אומנם לא אביזר, אבל אין ספק שהפסקה קלה לאחר נסיעה ארוכה חיונית מאוד, גם לכם וגם לילדים. חלצו איברים, אפשרו לילדים להתנועע במרחב פתוח, כך שיוציאו אנרגיה, החליפו להם חיתול או בגדים, אם צריך, שתו ואכלו משהו. כמובן, את ההפסקה מומלץ לתזמן לשעת השינה של הילדים, כך שלאחריה יוכלו לתפוס תנומה ולאפשר לכם כמה נסיעה שקטה ורגועה יותר.

לאחר שהצטיידתם בכל האביזרים שיספקו לכם נסיעה בטוחה עם ילדים, חשוב לא פחות לוודא שיש ברשותכם ביטוח רכב בתוקף, שיבטיח לכם כיסוי מלא על כל נזק שעלול להיגרם במקרה תאונה.

נסיעה טובה!


המידע האמור הוא מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות עפ"י תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות.
התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד ובכל מקרה של סתירה בין עלון זה לבינם, יגברו תנאי הפוליסה. לחברה הזכות לעדכן את
התעריפים המופיעים בעלון לפי שיקול דעתה הבלעדי, בכל עת. האמור בעלון זה אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

אני רוצה להצטרף

ביטוח רכב
נדרש למלא את כל שדות הטופס
אני רוצה להצטרף