דלג לתוכן
ביטוח רכב

טיפים מעשיים לחיסכון בדלק

סעו לאט, ותרו על מזגן וטפלו בזמן

ביטוחי רכב שונים, אגרות רישיון, טיפולים שוטפים במוסך, עלויות חנייה, וכמובן - הוצאות הדלק. אין ספק, אחזקת רכב אינה עניין זול, אבל הבשורה המשמחת היא שכמו בתחומי חיים נוספים, גם כאן ניתן לחסוך באופן משמעותי בהוצאות שיכולות להגיע למאות רבות בחודש באמצעות כמה צעדים פשוטים שיכולים לחסוך לכם אלפי שקלים בשנה:

 כבו מנוע בזמן עצירה: אם אתם עוצרים את הרכב ליותר מדקה - כבו אותו, ובכך תוכלו לחסוך לא פחות מ-15% בדלק.

 סעו לאט: המשוואה פשוטה: ככל שתסעו מהר יותר - כך שריפת הדלק תהיה גבוהה יותר. נהיגה במהירות 90 קמ"ש יכולה להפחית כ-10-20% מתצרוכת הדלק לעומת נהיגה מהירה יותר של כ-120 קמ"ש, למשל.

 סעו רגוע: בלימות מרובות, האצות חדות ופתאומיות, שינוי תכוף במהירות - כל אלו מעלים את צריכת הדלק ופוגעים בבטיחות ובבלאי של הרכב. הימנעות מכל אלו, תוך אימוץ נהיגה מתונה ואחראית בהילוך הגבוה האפשרי - יכולה לחסוך עבורכם כ-30% בצריכת הדלק. בנוסף, שימוש בבקרת שיוט, בעיקר בנסיעות בינעירוניות, יאפשר לכם לשמור על מהירות קבועה ללא האצות והאטות מיותרות.

 הקפידו על טיפול שוטף: הקפדה על טיפולים רציפים לרכב תבטיח לא רק את תקינותו ובטיחותו, אלא גם תסייע בהפחתה משמעותית של צריכת דלק. בעיקר חשוב לשים לב על שימוש מדויק בשמן מנוע נכון, על לחץ אוויר תקין בצמיגים, שאם אינם מנופחים כראוי יוצרים התנגדות לגלגול הצמיג שמעלה את צריכת הדלק. גם טיפול בחיישן חמצן פגום, במסנני אוויר ובפלגים יכול לתרום בחיסכון דלק. בנוסף, אם אתם חושבים שהרכב סובל מדליפת דלק או שהוא שורף דלק בכמות לא הגיונית - מהרו לקחת אותו למוסך לבדיקה.

 העדיפו נסיעות משותפות: נסו לאחד נסיעות ככל הניתן, או להצטרף בעצמכם לנסיעה משותפת עם קולגות מהעבודה, בני משפחה או חברים. בנוסף, במרחקים קצרים מומלץ ללכת ברגל, לרכוב באופניים או להיעזר בתחבורה ציבורית.

 ותרו על מזגן: אם לא שורר בחוץ מזג אוויר קיצוני - חום או קור כבדים - עדיף שתוותרו על הפעלת המזגן, דבר שיוביל לחיסכון משמעותי של כ-10% בצריכת הדלק. יחד עם זאת, הדבר נכון בעיקר בנסיעה עירונית במהירות נמוכה או בינונית. במהירויות גבוהות יותר, מעל 70 קמ"ש - הפעלת מזגן דווקא חסכונית יותר מפתיחת החלונות שעלולה לפגוע בביצועים האווירודינאמיים של הרכב.

 תדלקו בעצמכם: תדלוק עצמי יכול לחסוך כ-25 אגורות לליטר בנזין, וכ-4 ש"ח לכל ליטר סולר.

הורידו עומס מהרכב: משקל עודף על הרכב גורם לו למאמץ יתר וכתוצאה לעלייה בצריכת הדלק. בשל כך מומלץ לרוקן ככל הניתן את תא המטען ולהשאיר בו רק חפצים חיוניים. ככלל, על כל 45 ק"ג של חפצים מיותרים תיתכן עלייה של כ-2% בצריכת הדלק. 

סעו ברכב חסכוני: אם יש לכם אפשרות, בחרו לנסוע ברכב חסכוני, שיכול לחסוך לכם אלפי שקלים על הוצאות הדלק לאורך השנים. כך למשל, רכב אוטומטי צורך כמות רבה יותר של דלק בהשוואה לרכב עם גיר ידני או רובוטי. כמובן שגם רכבי דיזל, רכבים חשמליים או היברידיים תורמים רבות לצריכה פחותה בדלק, כמו גם רכבים עם מנוע קטן יותר. בכל מקרה, לפני רכישת רכב תמיד כדאי לבדוק את נתוני צריכת הדלק שלו ולערוך השוואה בין הדגמים השונים.

 


המידע האמור הוא מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות עפ"י תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות.
התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד ובכל מקרה של סתירה בין עלון זה לבינם, יגברו תנאי הפוליסה. לחברה הזכות לעדכן את
התעריפים המופיעים בעלון לפי שיקול דעתה הבלעדי, בכל עת. האמור בעלון זה אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

אני רוצה להצטרף

ביטוח רכב
נדרש למלא את כל שדות הטופס
אני רוצה להצטרף