דלג לתוכן

האם רכב היברידי משתלם לכם כלכלית?

בשנים האחרונות מציפים את כבישי הארץ יותר ויותר רכבים היברידיים, כשהצפי הוא שכבר בעתיד הקרוב מספרם יילך ויגדל, ואליהם יצטרפו גם הרכבים האוטונומיים שיסעו לצד הרכבים הרגילים המוכרים. אך האם רכב היברידי משתלם יותר כלכלית מרכב רגיל? התשובה לכך מורכבת מכמה פרמטרים מרכזיים שכדאי לשים אליהם לב לפני רכישת רכב היברידי.
ככלל, רכב היברידי משלב שני סוגי מנועים - מנוע בנזין רגיל ומנוע חשמלי, כאשר המנוע החשמלי פועל בעדיפות ראשונה באמצעות אנרגיה חשמלית, ואילו מנוע הבנזין מופעל בעדיפות השנייה. על סדר הפעלתם של המנועים ותדירותם מחליטה באופן אוטומטי מערכת המחשוב ברכב. המנוע החשמלי של הרכב ההיברידי מסייע בהפחתה משמעותית של הגזים המזהמים הנפלטים ממנוע הדיזל הרגיל, דבר המסייע לשמור על איכות הסביבה ועל אוויר נקי וטהור יותר. עוד יתרון אקולוגי מובהק הוא שהמנוע החשמלי כמעט ולא משמיע רעש בזמן נסיעה. בכל הקשור לשיקול כלכלי, ישנם כאמור יתרונות לא מבוטלים לצד גם כמה חסרונות שיש לקחת אותם בחשבון.

יתרונות הרכב ההיברידי:

  • חיסכון בדלק: השילוב בין שני המנועים של הרכב ההיברידי מפחית משמעותית את עלויות צריכת הדלק. ברוב המקרים, בנסיעה עירונית, המנוע החשמלי פועל זמן רב יותר מאשר המנוע הרגיל, ובנוסף, המנוע של הרכב ההיברידי נכבה אוטומטית בכל עצירה מוחלטת ואפילו בעמידה ברמזורים. כל אלו גורמים לחיסכון רב בצריכת הדלק, ולאורך זמן מדובר בסכומים משמעותיים אותם ניתן לחסוך על הוצאות הדלק השוטפות.
  • ביטוח רכב היברידי: ככל הנהגים, גם על בעלי רכב היברידי חלה חובה לרכוש ביטוח רכב, המורכב מ-3 סוגים: ביטוח חובה, ביטוח צד ג' וביטוח מקיף. ככלל, ביטוח חובה לרכב היברידי כולל את אותם כיסויים של פוליסת ביטוח חובה רגיל, ומספק כיסוי במקרים של פגיעה בנהג והולכי רגל. מכיוון שמחקרים רבים שערכו חברות ביטוח בחו"ל העלו כי בעלי רכבים היברידיים הם לרוב נהגים מבוגרים ומנוסים יותר, המעורבים פחות בתאונות דרכים ועבירות תנועה אחרות - הרי שהם עשויים ליהנות מתעריף מוזל של ביטוח הרכב, בהתחשב כמובן בהיסטוריית העבירות והתאונות של הנהג. יחד עם זאת, חשוב לזכור, שרכבים היברידים כוללים רכיבים ייחודיים, כמו מערכות חשמל וטכנולוגיה שונות, מה שעשוי להשפיע על עלות פוליסת הביטוח. בנוסף, בשל עלותו היקרה היחסית של רכב היברידי ועלויות הטיפול והאחזקה השוטפים - נהגים היברידיים רבים רוכשים גם ביטוח מקיף לרכב, המספק כיסוי על גניבה ונזק עקב תאונה, שריפה, שיטפון וכדומה.
  • הטבות מס וחנייה חינמית: בשל התרומה הרבה של הרכבים ההיברידיים לאיכות הסביבה - ממשלת ישראל מעניקה לבעלי רכבים אלו הטבות לא מבוטלות, כמו הפחתה בשיעור מס הרכישה מ-90% ברכב רגיל ל-40% לרכב היברידי. בנוסף, רשויות מקומיות רבות ברחבי הארץ מאפשרות לרכבים היברידיים לחנות בחינם בשטחי החנייה העירוניים המוקצעים לכך. גם אחזקת רכב היברידי חסכונית יותר לאורך זמן מאשר אחזקת רכב רגיל, בעיקר בהיבטים של צריכת דלק פחותה ומיסוי נמוך יחסית.

 

חסרונות הרכב ההיברידי:
לצד כל היתרונות הכלכליים והאקולוגיים של הרכבים ההיברידיים - חשוב לשים לב גם לכמה חסרונות, כשהעיקרי שבהם הוא העלות הגבוהה שלהם לעומת רכב רגיל. בנוסף, בשל העובדה כי בנסיעות בינעירוניות ארוכות המערכת של הרכב תעדיף להשתמש דווקא במנוע הבנזין, הרי שהחיסכון הפוטנציאלי בצריכת דלק, עלול להיות קטן משציפיתם, ולכן כדאי שלפני רכישת רכב היברידי בררו עם עצמכם את אופי השימוש שלכם ברכב, והם אתם מרבים בנסיעות ארוכות - שיקלו אם החיסכון בעלויות הדלק יצדיק את עלות הרכב הגבוהה יחסית.

 


המידע האמור הוא מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות עפ"י תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות.
התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד ובכל מקרה של סתירה בין עלון זה לבינם, יגברו תנאי הפוליסה. לחברה הזכות לעדכן את
התעריפים המופיעים בעלון לפי שיקול דעתה הבלעדי, בכל עת. האמור בעלון זה אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

אני רוצה להצטרף

ביטוח רכב
נדרש למלא את כל שדות הטופס
אני רוצה להצטרף