דלג לתוכן
ביטוח רכב

איך לנהוג חכם יותר בקיץ?

טיפים לנהיגה נכונה ובטוחה בקיץ

כל נהג, חדש כוותיק, יודע כמה הנהיגה בחורף מסוכנת. הכבישים רטובים, קרה על הכביש גורמת להחלקה, הראות אינה טובה והרגלי הנהיגה שונים בתכלית מאלה שבשגרה. כמה נחמד שסוף סוף הגיע הקיץ, הכל פשוט וקל יותר - חם, הכבישים יבשים, השמש נוטה לשקוע בשעה מאוחרת יותר ואנחנו מרוויחים שעות נהיגה רבות וקלות יותר באור יום. האמנם?

לפניכם נתונים מפתיעים

 

השוואה שערכה משטרת ישראל בין תאונות המתרחשות בחודשי החורף לבין אלה הקורות בקיץ, מראה תמונה שאולי תפתיע את רובנו - בחודשי הקיץ מספר הנפגעים כתוצאה מתאונות דרכים גבוה יותר מאלה הנפגעים בעונת החורף. יתרה מכך, בעשור האחרון מובילה ישראל בקרב המדינות המתקדמות, בשיעור מעורבותם של ילדים בתאונות דרכים. בחודשי הקיץ, מספרם מגיע לכ - 2000 ילדים. 

ממה להזהר?

ממה להזהר?


נהיגה בקיץ צריכה לקחת בחשבון גורמים רבים העלולים להגדיל את המפגעים עימם ניתקל בשעת הנהיגה. החום הכבד משפיע באופן ישיר על הנהג ולעיתים גורם לתחושת חוסר נוחות ולעלייה ברמת העייפות והיובש. הכבישים מאובקים, בוהקים ולוהטים. השמש מסנוורת ונהיגה ללא משקפי שמש יכולה ממש להיות בגדר בלתי אפשרית. בתקופה זו יוצאים לרחובות למעלה ממיליון וחצי ילדים ומבלים בחוץ שעות ארוכות - כל אלה עלולים להוות גורמים משמעותיים לריבוי תאונות רבות. כל אלה ועוד מחייבים אותנו להיות עירניים וחדים, גם ובמיוחד, כשהשמש קופחת מעל ראשינו. 

איך להמנע?


גם כשהתנאים העונתיים מקשים על הנהג והופכים את הנהיגה לקשה ומורכבת יותר, יש עדיין מה לעשות על מנת למזער את הסכנות:

חניה בצל - השתדל להחנות את רכבך בצל. השאר חריץ קטן בעת סגירת החלון כדי לאוורר טוב יותר את הרכב.

לא יחף - אל תנהג ברכב ללא נעליים, רגלך עלולה להחליק על הדוושות. המנע גם מלנהוג עם כפכפים, כי אלה עלולים להיתפס בדוושת הגז.

חשוב לשתות הרבה, אבל לא אלכוהול - נסיעות ארוכות ברכב ממוזג מייבשות את הגוף במהירות שיא. גוף יבש אינו מגיב היטב. למען ערנותך. ולא, אלכוהול אינו נחשב משקה כשאתה נוהג ברכב.

משקפי שמש - לא רק פריט אופנתי. אלה יעזרו לך לא להסתנוור בשמש ויקלו על עיניך בשעת הנהיגה.

יש לדאוג לנהוג בביגוד יבש - אל תכנס לרכב כאשר אתה רטוב לאחר רחצה בים או בבריכת השחייה. נהיגה במצב זה גורמת לך לשבת במושב הרכב בחוסר נוחות ופוגעת בריכוז.

ביגוד הולם - דאג ללבוש ביגוד מתאים לתנאי הטמפרטורה שבתוך הרכב, כאשר המזגן פועל. המנע מ"הקפאת" ידייך ורגלייך.

לפני הנסיעה, בדוק את הרכב היטב - לבדיקת הרכב טרם הנסיעה, יש משמעות רבה גם בקיץ מהסיבות הבאות:

  • צמיגים - רטיבות קלה בקיץ על גבי כביש יכולה להיות מסוכנת מאוד.
  • מצבר - עקב הפעלת המזגן, העומס על המצבר עולה.
  • מערכת קירור המנוע - ימים חמים הם קריטיים לטמפרטורת העבודה של המנוע ומפלס נכון של נוזל הקירור יעזור למנוע לעבוד כראוי וללא מאמצים מיותרים.
  • מגבי שמשות - כן, גם בקיץ. המגבים לא נועדו רק לניגוב טיפות הגשם, אלא בעיקר לשמירה על שמשה קדמית נקייה מהפרעות. דאג למגבים תקינים ונוזל שטיפת שמשות במיכל.

מגדל מאחלת לך קיץ חמים, נעים ובטוח !


המידע האמור הוא מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות עפ"י תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות.
התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד ובכל מקרה של סתירה בין עלון זה לבינם, יגברו תנאי הפוליסה. לחברה הזכות לעדכן את
התעריפים המופיעים בעלון לפי שיקול דעתה הבלעדי, בכל עת. האמור בעלון זה אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם.

אני רוצה להצטרף

ביטוח רכב
נדרש למלא את כל שדות הטופס
אני רוצה להצטרף