דלג לתוכן
ביטוח נסיעות לחו"ל

לאן לטוס? 10 יעדים מומלצים לחופשות בחו"ל ב-2024

הגיע הרגע הזה בשנה שחיכיתם לו: החופשה השנתית בחו"ל או הדו-שנתית אם שפר מזלכם. פיניתם את הלו"ז, הודעתם למעסיק שלכם שאתם לוקחים חופש ועכשיו אתם שואלים את עצמכם: איזה יעדים לחו"ל הם אטרקטיביים? לאן כדאי לטוס? למקום שעדיין לא הייתם בו או לחזור למקום שמאוד נהניתם ממנו? אז בדקנו עבורכם מהם היעדים המומלצים לטיול בחו"ל, כמעט בכל שנה - אתם יודעים, יעדים שלא כדאי לפספס ומצויים במרחק סביר של שעות טיסה - והרכבנו לכם רשימה שמתמצתת את היתרונות של כל יעד. פשוט לארוז ולנסוע.

10 היעדים לחופשה בחו"ל שהישראלים הכי אוהבים

1. יוון: רק תבחרו אי

השאלה למה לטוס ליוון היא שאלה רטורית. כנראה שאין ישראלי שלא נהנה ביוון כי זהו אחד היעדים התיירותיים שקשה להגיד עליהם אפילו חצי מילה רעה. יוון שוכנת בקצהו הדרומי של חצי האי הבלקני, בדרום-מזרח טורקיה השכנה. ביוון מזג האוויר הוא באופן כללי ים תיכוני, זה אומר שבקיץ חם ובחורף קר ויש אפילו כמה מקומות מושלגים בצפון המדינה. יוון מצויה במרחק של כשעתיים טיסה מישראל, והיא מציעה חופים שטופי שמש, כפרים ציוריים, תרבות עשירה והיסטוריה מפוארת ובל נשכח - חוויה קולינרית שמשאירה טעם של עוד בפה. מי שמחפש חופשה עירונית ביוון, יכול לבחור בעיר הבירה אתונה או בסלוניקי. מי שמעדיף חופשת בטן-גב, יכול לבחור בין האיים היפים והפופולריים רודוס, מיקונוס, כרתים וליהנות מפעילויות של ספורט ימי. יוון היא מהיעדים לחו"ל שקשה למצוא משהו שלילי להגיד עליהם.

2. טורקיה: בין המזרח התיכון לאירופה

בדומה ליוון, שכנתה טורקיה היא יעד תיירות שקשה לפקפק באטרקטיביות שלו, במיוחד עבור הנוסע הישראלי. במרחק של שעתיים טיסה, כמו יוון, טורקיה מאוד ורסטילית. זו המדינה היחידה בעולם שמשתרעת על פני שתי יבשות: אסיה ואירופה, ומיקום גיאוגרפי זה בא לידי ביטוי בתרבות של המדינה: יש בה את המזרח התיכון המאוד מוכר לנו כישראלים, ויש בה את הגינונים האירופאיים שנותנים לתיירים בה תחושה כאילו הם באירופה. מכיוון שטורקיה זו מדינה מאוד גדולה, יש בה אזורי אקלים שונים שמאפשרים חופשות מסוגים שונים. בחודשי הקיץ, כשבא לכם חופשת בטן-גב, מומלץ להגיע לעיירות הנופש דוגמת אנטליה. בסתיו, מומלץ לטייל בערים הגדולות ולחוות את החוויה האורבנית דוגמת איסטנבול ואנקרה. איסטנבול, העיר המתויירת ביותר בכל טורקיה, מציעה מגוון של אטרקציות וכמובן - חוויות קולינריות, שווקים ססגוניים וחיי לילה תוססים.

3. רומניה: לא על דרקולה לבדו

כשהיא ממוקמת בין מזרח למרכז אירופה, קרנה של רומניה כיעד תיירותי אטרקטיבי ביבשת אירופה עלתה בשנים האחרונות במקביל לכך שהמדינה החלה להיפתח לתיירות מהמערב ותשתיות התיירות שלה התאימו עצמן לגידול במספר התיירים. במרחק של 3 שעות טיסה, רומניה מציעה נוף עוצר נשימה של ההרים הקרפטים ושל האלפים הטרנסילבנים, ערים עתיקות שנראה כאילו הזמן עצר בהן מלכת, וכמובן - טירת בראן, הטירה של דרקולה, יעד חובה למבקרים בעיר הבירה בוקרשט. כחלק מעברה הקומוניסטי, רומניה מציעה כיכרות ענק וארמונות מפוארים שאפשר בקלות ללכת בהם לאיבוד, אבל בכיף. באחרונה עלה קרנה דווקא של העיר טימישוארה, שמוגדרת כאחת מבירות התרבות של אירופה, ומכונה "עיר הגנים". יש בה אדריכלות מרשימה, כנסיות יפות, מוזיאונים וריאות ירוקות. בגלל שגרים בה לא מעט סטודנטים, יש בה חיי לילה פעילים.

4. גיאורגיה: הכנסת אורחים בלתי נשכחת

במרחק של שעתיים וחצי טיסה לעיר הבירה טביליסי, תגלו את גיאורגיה, ששוכנת למרגלות הקווקז, במיצר שבין הים הכספי לים השחור. בדומה לרומניה, האטרקטיביות של גיאורגיה כיעד תיירותי בקרב הישראלים עלתה בשנים האחרונות, בעיקר מכיוון שהיא מספקת נופים עוצרי נשימה של הרי הקווקז, בצד מדבריות צחיחות ואזורים טרופיים לחים, וכן מגוון רחב של תרבויות ואמונות המתקיימות זו בצד זו ובאות לידי ביטוי, בין היתר, במאכלים טובים ובהכנסת אורחים חמה. כך, ניתן ליהנות בה בחורף מחופשת סקי ובקיץ מחופשת בטן-גב. עיר הבירה טביליסי, שנחצית לשניים על ידי נהר מטאווארי, מציעה חוויה אורבנית שכוללת מרכזי קניות ושווקים צבעוניים. לעומתה, בטומי היא עיירת חוף, שמציעה נופש של בטן-גב לחופי הים השחור ואפילו בתי קזינו למי שרוצה. גיאורגיה היא מדינה שאפשר למצוא בה הכול מהכול: מהרים מושלגים ועד עמקים ירוקים, מחופי ים זהובים וכפרים עתיקים לצד ערים מודרניות.

5. איטליה: לה דולצ'ה ויטה

איטליה היא מסוג המדינות הללו שאי אפשר לשבוע מהן. היא מציעה הכול, וכל עיר בה מיוחדת בפני עצמה ומעניקה חוויה שונה למבקר בה. במרחק של 4 שעות טיסה לערים הבולטות שבה, אפשר לנחות באיטליה ולקבל כל מה שתבחרו או כפי שהאיטלקים נוהגים להגיד: לה דולצ'ה ויטה (החיים המתוקים). נופי האלפים, כפרים ציוריים, ערי חוף ונופש, ארכיטקטורה מרתקת, ערים מודרניות וכמובן - המטבח האיטלקי שאף פעם לא נס לחו. פסטה, פיצה, יינות מובחרים, גלידות משובחות - כל מה שטעים, באיטליה הוא טעים עוד יותר. בין הערים הפופולריות בקרב הישראלים באיטליה אפשר לציין את רומא ומילאנו שמציעות חוויה אורבנית יותר, ומי שמחפש יותר ערי חוף, יכול למצוא את מבוקשו באי סיציליה, האי הגדול ביותר בים התיכון. מי שרוצה ללמוד יותר על ההיסטוריה התרבותית של איטליה, ימצא את מבוקשו בעיר נאפולי שהמרכז ההיסטורי שלה הוא הגדול באירופה והוא הוכרז כאתר מורשת עולמי (מעבר לעובדה שבנאפולי נולדה הפיצה). ויש עוד הרבה מה להגיד על איטליה, זה רק היה על קצה המזלג של הפסטה.

6. דנמרק: לא על פארק הלגו לבדו

דנמרק הופכת מדי שנה ליעד יותר ויותר פופולרי בקרב התייר הישראלי, כמעין אלטרנטיבה מרעננת ליתר מדינות מערב אירופה היפה. המדינה, ששוכנת באזור סקנדינביה ורחוקה מישראל 7 שעות טיסה, מעניקה מעט מהחוויה הנורדית אבל היא בעיקר מדינה חמודה ומקסימה שמתאימה לכל מטרה ומעניקה חופשה אירופאית לכל דבר ועניין. יש בה טירות מרהיבות מימי הביניים, עיירות פסטורליות ואיך לא - נופים ירוקים. כמובן, שעבור ילדים קטנים (ואפילו מבוגרים) האטרקציה המרכזית היא פארק הלגו. עיר הבירה קופנהגן היא אחת הערים הנעימות באירופה, יש בה רחובות ציוריים, נמל עתיק וחיי תרבות ופנאי. כמו כן, דנמרק מציעה טיולי איים: האי זילנד, שהוא האי הגדול בה ובו שוכנת קופנהגן, והאי פין, מקום הולדתו של הנס כריסטיאן אנדרסן.

7. תאילנד: כל מילה נוספת מיותרת

קצת רחוקה יותר (טיסה של כמעט 12 שעות), מצויה תאילנד, שאחרי שתנחתו בה, תשכחו מהטיסה הארוכה. תאילנד היא מסוג יעדי התיירות האלו שאף פעם לא נמאס להגיע אליהם. כשהיא בטבורה של יבשת אסיה, תאילנד מציעה איים אקזוטיים, חופי ים שנראו כאילו נלקחו מתוך גלויה, מקדשים מפוארים, נוף פראי, כפרים ושבטים אותנטיים וכמובן - אוכל שפשוט כיף לאכול אותו. עיר הבירה בנגקוק משלבת בתוכה קידמה של מערב והיסטוריה עתיקת יומין, אבל הסיפור של תאילנד היא האיים שבדרומה: חופים זהובים, עצי קוקוס, מי טורקיז ונוף טרופי. זהו גן עדן עלי אדמות ומקום המאפשר לכל תייר להתנתק לחלוטין מהמציאות היומיומית שלו. האיים יציעו לכם חופשת בטן-גב, צפון המדינה יאפשר לכם לעשות טרקים באזורים היותר הרריים ועיר הבירה תעניק לכם חופשה אורבנית יותר, כולל חיי לילה סוערים.

8. מרוקו: לא רק לטיול שורשים

במרחק של 7 שעות טיסה נמצאת מרוקו, שהפכה להרבה יותר פופולרית בקרב התיירים הישראלים על רקע הסכמי הנורמליזציה שנחתמו בינה לבין ישראל בשלהי 2020. מרוקו, כמו איטליה, היא מדינה שיש בה הכול מהכול: כשהיא משלבת בתוכה תרבות אירופאית (הייתה בעברה חלק מהאימפריה הצרפתית) בצד תרבויות ערביות ואפריקניות (ממוקמת בצפון-מערב אפריקה והדת העיקרית בה היא סונית), מרוקו הופכת למאוד מגוונת ומתאימה כמעט לכל גיל ולכל מטרת טיול (ולא רק טיול שורשים). המדינה, ששוכנת בין הרי האטלס, שפת האוקיינוס האטלנטי ומדבר סהרה, מציעה שילוב מרתק של הטבע בכל צורותיו. מלבד הטבע, ערי התיירות המובילות במדינה הן כמובן קזבלנקה, שידועה בנמל שלה; עיר הבירה, רבאט; העיר פז שמאופיינת בשווקים הצבעוניים שלה ומרקש, הבירה ההיסטורית והתרבותית של המדינה, שמכונה "העיר האדומה" בגלל המבנים האדמדמים והיפים הממלאים אותה.

9. האיים המלדיביים: בטן-גב וצלילה

דקלים, חוף לבן וים שקט בצבע טורקיז. אם זהו חלומכם, הגיע הזמן לטוס לאיים המלדיביים. אחרי 10 שעות טיסה תגיעו לאחד המקומות היפים עלי אדמות: קבוצה של איים המונה 1,192, שרק 192 מהם מיושבים. האיים המלדיביים שוכנים באוקיינוס ההודי, דרום מערבית לסרי לנקה, והתרבות שמאפיינת אותם היא שילוב של תרבות אפריקנית, ערבית ודרום אסייתית. מזג האוויר הטרופי גורם לכך שתמיד לח וחם, כלומר חופשת בטן-גב קלאסית, והמים הצלולים מאפשרים חוויות צלילה מרתקות שחושפות עולם תת ימי עשיר. לא סתם נחשבים האיים לאחד מאתרי הצלילה הטובים בעולם. ובכלל, אפשר לחוות באיים כל ספורט ימי, ואם לא בא לכם - פשוט לשכב על הגב וליהנות מנוף עוצר נשימה.

10. מאוריציוס: גן עדן עלי אדמות

במרחק של 10 שעות טיסה בממוצע, מצוי גן עדן עלי אדמות או כפי שאמר עליו הסופר מארק טווין: "בראשית ברא אלוהים את מאוריציוס ולאחר מכן ברא את גן עדן". האי, שמצוי באוקיינוס ההודי, מספק טבע שאין דוגמתו, חופים לבנים שקשה למצוא במקומות אחרים, אפשרויות צלילה שמגלות את העושר של העולמות התת ימיים והרי געש שכיף לטייל בהם. מבטן-גב ועד ספורט מים אתגרי, מטיפוס על הרים וביקור במקדשים הינדיים מרהיבים ועד צלילות מסקרנות למעמקי האוקיינוס, במאוריציוס אפשר למצוא שפע של פעילויות טבע מעניינות וגם בתי מלון מפוארים המציעים אירוח יוקרתי. מאוריציוס היא חלק מיבשת אפריקה, אבל ההיסטוריה שלה יצרה מצב שאפשר לחוות בה תרבויות שונות, החל מהצרפתית, דרך הבריטית וכלה בהודית ובאפריקאית. כך מתקבל פסיפס יפהפה ומרתק של תרבויות, שלא לדבר על חוויות קולינריות.

ביטוח נסיעות לחו"ל: לא לשכוח לעשות לקראת החופשה

לא משנה לאן תטוסו והיכן תנפשו, דבר אחד כן משנה - אל תשכחו לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל שיגן עליכם במקרה בו חס וחלילה נקלעתם למקרה חירום רפואי לא צפוי מחוץ לישראל, וגם ייתן לכם פיצוי מלא בגין אובדן או נזק לכבודה שלכם. זה לא חובה, אבל אם אתם רוצים להימנע מהוצאות מאוד כבדות בגין טיפול רפואי לו תזדקקו במהלך השהייה בחו"ל, עדיף לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל. ביטוח נסיעות לחו"ל של "מגדל" יבטיח לכם חופשה בראש שקט אף במקרה ומגפת הקורונה שוב תרים את ראשה - לפי תנאי הפוליסה יינתן החזר עבור כרטיס נסיעה שבוטל במקרה של אירוע רפואי בעקבות המגיפה, לרבות אם נדרשתם להיכנס לבידוד במועד החופשה, לפי הנחיות משרד הבריאות. שימו לב, שהכיסוי הביטוחי לעיל יינתן למחזיקים בתעודת מתחסן או מחלים רשמית, ושתוקפה הוא לפחות עד סיום הנסיעה.